Shroud of Turin and other relics / Turiner Grabtuch und weitere Reliquien

Shroud of Turin and other relics / Turiner Grabtuch und weitere Reliquien

The Shroud of Turin (Italian Sindone di Torino, Sacra Sindone) is a 4.36 meter long and 1.10 meter wide linen cloth that shows a full-body portrait of the front and back of a human being. The cloth is kept in the Shroud Chapel of Turin Cathedral, which was built at the end of the 17th century.
The origin of the shroud and its appearance are the subject of intense debate among theologians, historians and other researchers. It is revered by many believers as the cloth in which Jesus of Nazareth was buried after the crucifixion and has inspired a number of depictions of Christ. The first documented mention of the shroud was in the 14th century. One of the bishops responsible spoke out against the shroud being recognized as a relic.[1] Other artistically designed burial shrouds are also known from the 14th century, as is the associated technique of painting on linen with tempera paint, which produces images with unusual transparent properties. The independent radiocarbon dating of 1988 also points to its origin as a medieval artifact from this period. The cloth remained in the possession of various noble families, most recently the House of Savoy, and was only transferred to the Catholic Church in the late 20th century.Veneration of the shroud intensified in the late 19th century in particular, after the first photographic negatives of the shroud revealed a vivid and lifelike image of great artistic value. The worldwide media resonance and the renewed interest in the shroud made it one of the most studied archaeological objects ever. In contrast to most other historical objects, the large number of highly complex examinations significantly enhanced its value. Proponents of its authenticity regard it as an acheiropoieton, an image not created by humans.

Das Turiner Grabtuch (italienisch Sindone di Torino, Sacra Sindone) ist ein 4,36 Meter langes und 1,10 Meter breites Leinentuch, das ein Ganzkörper-Bildnis der Vorder- und Rückseite eines Menschen zeigt. Das Tuch wird in der Ende des 17. Jahrhunderts erbauten Grabtuchkapelle des Turiner Doms aufbewahrt.Der Ursprung des Tuches und sein Aussehen sind der Gegenstand einer intensiven Debatte unter Theologen, Historikern und anderen Forschern. Es wird von vielen Gläubigen als das Tuch verehrt, in dem Jesus von Nazaret nach der Kreuzigung begraben wurde, und hat eine Reihe von Christusdarstellungen inspiriert. Die dokumentierte Ersterwähnung des Tuches fand im 14. Jahrhundert statt. Einer der zuständigen Bischöfe sprach sich gegen eine Anerkennung des Tuchs als Reliquie aus.[1] Aus dem 14. Jahrhundert sind zudem weitere künstlerisch gestaltete Grabtücher bekannt, ebenso die zugehörige Technik einer Leinenmalerei mit Temperafarbe, die Abbildungen mit ungewöhnlichen transparenten Eigenschaften erzeugt. Die davon unabhängig erfolgten Radiokohlenstoffdatierungen von 1988 deuten ebenso auf einen Ursprung als mittelalterliches Artefakt aus dieser Zeit. Das Tuch verblieb im Eigentum verschiedener Adelsfamilien, zuletzt des Hauses Savoyen, und wurde erst im späten 20. Jahrhundert der katholischen Kirche übereignet. Die Verehrung des Tuches wurde insbesondere im späten 19. Jahrhundert intensiviert, nachdem erste fotografische Negative des Grabtuches ein plastisches und lebensnahes Abbild von hohem künstlerischen Wert erkennen ließen. Die weltweite Medienresonanz und das neuerwachte Interesse an dem Tuch machte es zu einem der am meisten untersuchten archäologischen Objekte überhaupt. Die Vielzahl der hochaufwändigen Untersuchungen wertete es im Gegensatz zu den meisten anderen historischen Objekten deutlich auf. Befürwortern seiner Echtheit gilt es als ein nicht von Menschen geschaffenes Bildnis, ein Acheiropoieton. (Wikipedia)


Abb. 1: Vatican News on the Shroud of Turin from August 24, 2024. /  News zum Turiner Grabtuch vom 24. August 2024.
Source / Quelle: Forscher datieren Turiner Grabtuch in die Zeit Jesu – Vatican News

Researchers date the Shroud of Turin to the time of Jesus
The debate between faith and science about the Shroud of Turin has taken a new turn. Italian researchers have dated the shroud, which is kept in Turin Cathedral, to the time of Jesus.

Their study, which was published in the journal “Heritage” and reported on by the “Daily Mail”, dates the cloth to over two thousand years ago. This disproves a hypothesis that became established in the 1980s. At that time, scientists found that the cloth dated back to the Middle Ages, at least 700 years after the time in which Jesus lived.
The new study was carried out using wide-angle X-ray technology (WAXS). It measures the natural ageing of the linen cellulose and thus determines the time of manufacture of the fabric.
Yarn is compatible with linen fabrics from Israel
Based on the results obtained, the researchers determined that the shroud was stored for 13 centuries at a temperature of around 23 degrees and a relative humidity of 55% before it arrived in Europe.

Abb. 2: Vatican News on the Shroud of Turin from August 24, 2024. /  News zum Turiner Grabtuch vom 24. August 2024.
Source / Quelle: Forscher datieren Turiner Grabtuch in die Zeit Jesu – Vatican News

The yarn is also compatible with other linen fabrics from the first century found in Israel.The shroud, which is more than four meters long, is considered to be the burial cloth in which Jesus Christ was buried after his crucifixion. It is one of the most intensively studied archaeological objects in the world.
Benedict XVI called it an “icon of Holy Saturday” during a visit to Turin in 2010.
(vatican news/la repubblica – sk)

 


Abb. 3: The Shroud of Turin. Relic, stored in Edlibach. /
Das Turiner Grabtuch. Reliquie, gelagert in Edlibach.

 

 


Abb. 4: Another relic in Edlibach: the Longinus Lance. / Eine weitere Reliquie in Edlibach: Die Longinus Lanze
Further information / Weiterführende Informationen: Die Longinus Lanze – Innovativster Unternehmer der Schweiz (kunststofftechnik.ch)


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